dinsdag 31 januari 2012

Asante sana


Voor de verandering
even iets anders

dit is een
Asante sana 
dankbaarheidssnoer

Asante sana
betekent in het Swahili
Dank je wel


je gebruikt het net
als een mala 
wat een Tibetaans
gebedssnoer is
met 108 kralen


kraal voor kraal
noem je op waar
je in het leven
dankbaar voor bent


je kunt hem bij je dragen
of op een mooi plekje leggen
waar hij in het oog valt


door hier een regelmatig
terugkerend ritueel van te maken
ben ik me er meer van bewust
wat voor een gezegend mens ik ben.

Eigenlijk net als al die 
dankbaarheidsboekjes die
ik door de jaren heen
bijgehouden heb
en dat nog steeds doe



het is en heel leuk 
om te doen
en heel goed voor mijn
bewustzijn

Veel veel liefs
Doortje

1 opmerking:

grieksegodin zei

prachtig! maak je die ook zelf? ik heb er ook nog 'n paar.....maar gebruik ze als armbandjes, dankjewel voor de aanreiking van dankbaarheid.......fijne dag, liefs van mij