zondag 15 juli 2012

De paarse quilt


Vier jaar lang was mijn bed
wit opgemaakt met vele
kussens

Deze quilt zag ik onlangs over
een deur gedrapeerd bij mijn
zo geliefde winkel Hampi.
Ik was er gelijk verliefd op!


Hij is in India (Jaipur)
helemaal met de hand gemaakt
met spiegeltjes erop
De kussentjes kleuren er prachtig bij!

Evenals mijn nacht tafeltje: 
Abu Jabu de olifant en de Marokkaanse lamp


Wat ben ik hier blij mee.
Nu is de sfeer in mijn kamer 
toch weer heel anders.
Voorheen had ik ook wel paars
maar heel veel en nu is het goed
in evenwicht met wit


Alle witte kussens zijn nu naar
de bank verhuisd
Heerlijk om me in te nestelen
met een goed boek


Dan toch ook het stoeltje 
gehuld in het paars.

Wat kun je met een ruimte
als die ik heb, ongeveer acht bij vijf meter
veel variaties maken ...

Ik krijg er zoveel leuke en
enthousiaste reacties op!

Het is er ook heerlijk toeven
met dat prachtige noorderlicht!
Ik hoorde dat dit licht echt goed
is voor kunstenaars ...


Het is dan ook een echt
kunstenaarsdomeintje
waar ik me heerlijk kan
uitleven!

Veel veel liefs
Doortje

3 opmerkingen:

christina zei

wat een metamorfose. De sprei is inderdaad prachtig.

Catharina Maria zei

Ook dit ziet er weer erg gezellig uit Doortje !
Liefs ♥RINI♥

grieksegodin zei

oh, wat mooi, kan me voorstellen dat je er blij mee bent.......liefs van mij