zondag 1 juli 2012

Het Wad roept



Het is prachtig weer 
er waait een lekker windje
en het is nog vroeg
waarom trek ik er niet lekker op uit?
Het wad roept
daar wil ik naar toe
camera mee maar de batterijen
zijn bijna op.

Bovenste foto is dan ook 
niet van mij zelf maar ik 
wilde laten zien door wat voor
bijzondere plek ik fietste.



Ik fiets over de dijk
richting De Cocksdorp.
Het is er nog heerlijk stil
amper een toerist te bekennen.

Dit is het natuurgebied De Schorren
waar vogels foerageren
voedsel zoeken, broeden en rusten.


De dijk waarover ik fiets 
(trouwens ook een foto van een
vorige tocht)
is een must, geuren van zeewier
prikkelen mijn neus,
de immense ruimte maar 
bovenal de allesoverheersende
stilte is hier verrukkelijk


Met dit uitzicht zit ik lekker
mijn broodje op te peuzelen


Wat is het hier mooi ...


Sil's bootje
De Vriendschap


Vaart naar Vlieland
op en neer


Dat bewaar ik voor een
andere keer


Dit meertje ontdekte ik pal
achter de duinen waar de
catamarans liggen


Op de terugreis
weer via het wad
waar het inmiddels weer 
vloed is
kom ik langs de 
waddenparel Utopia
een binnendijks stukje
natuurgebied van De Schorren.

Het was weer een een
geweldige fietstocht waar 
ik intens van genoten heb.

Wanneer er een stem roept:
ik wil daar naar toe
kan ik er maar beter gehoor
aan geven en gaan
Dat zijn de meeste 
geweldige tochten!

Veel veel liefs
Doortje

1 opmerking:

grieksegodin zei

lief die stem die roept........mooie plaatsjes! fijne nieuwe week........liefs van mij