donderdag 22 augustus 2013

Boek met leren omslag


Beroemde kunstenaars, musici, schrijvers
hadden er een (of een aantal) om er hun 
ingevingen in op te schrijven of te tekenen

zo'n mooi boek met leren omslag
wat zo heerlijk geurt


En omdat ik me ook wel
een beetje een schrijver voel
en bij mijn schrijven graag 
tekeningen maak
koesterde ik de wens 
zo'n mooi boek te hebben



Het is echt een boek aan het worden
waarin ik mijn belevingen teken en schrijf
met potlood, pastelkrijt en hier en daar wat ecoline

wat ik zoal onderweg tegenkom
aan vogels



de duif die zo heerlijk zit te koeren


of de haan die iedere ochtend kraait


een verhaaltje over mijn totemvogel
de blauwe reiger


als ik in een huisje vertoef
maak ik altijd een altaar en van 
mijn wandelingen neem ik vaak
blaadjes, veertjes, schelpjes
of mooie stenen mee


achterin het boek droog ik bloemen, 
grassen of bladeren om te determineren

dan speur ik in de boeken van welke 
bomen de bladeren komen
zo leer ik telkens weer een beetje bij

Het is het Grote Genieten wanneer
ik er mee bezig ben

Veel veel liefs
Doortje

2 opmerkingen:

grieksegodin zei

wat 'n mooie aanwinst, past helemaal bij jou! mooie tekeningen!
alvast 'n fijn weekend, liefs van mij

Marianne De Vogelkijker zei

Dag Doortje, ik zag dat je een bezoekje aan mijn blog had gebracht en dat je me zelfs bij je inspiratiebronnen hebt gezet! Poeh, ik ben vereerd. Ik vind het leuk om te kijken wat jij allemaal doet en maakt. Je bent zo lekker creatief bezig en geniet ondertussen van de mooie dingen in het leven, de natuur etc. En daar gaat het uiteindelijk ook om, dat we de mooie dingen zien en beleven. Carpe diem!

Hartelijke groet,
Marianne