zondag 1 december 2013

Nostalgie


Gisteren kreeg ik deze 
typemachine cadeau
dat is nog eens nostalgie
want in mijn tienertijd
schreef ik hier 
verhaaltjes en brieven op

Nu kan ik hem mooi 
gebruiken voor kleine tekstjes
bij mijn werkjes



Deze leren schets/dagboeken
geven me ook een 
nostalgisch gevoel
het kleintje bovenop is 
de laatste aanwinst
en van buffelleer, de dieren 
hebben een goed leven geleefd 
en worden er niet
speciaal voor omgebracht.
ik schets er dagelijks 
een tekeningetje in
met een tekstje er bij.


Mijn verzameling 
mooie boekjes
groeit en groeit


agenda's geheel in stijl


de kleintjes
waar ik iedere avond
vijf dingen in noem
waarvoor ik dankbaar ben


Dit stapeltje ligt altijd 
naast mijn bed
en elk boekje 
gebruik ik zowel
's morgens als 's 
avonds om wat
in te schrijven

en ik schrijf 
alles met vulpotlood
die ik in een etuitje
bewaar, ooit eens
cadeau gekregen
bij het allereerste
paperblanc boekje


Dit lieve mini quiltje
maakte mijn 
lieve zus voor mij
het past helemaal 
in het geheel

hoe blij kun je zijn 
met zo'n mooie verzameling ...

veel veel liefs
Doortje

2 opmerkingen:

grieksegodin zei

wat 'n prachtige verzameling boekjes en die typemachine helemaal jouw ding, geniet ervan.......liefs van mij

Catharina Maria zei

Prachtige boekjes Doortje , ik kan mij voorstellen dat je daar gelukkig van wordt als je die pracht bekijkt !
Liefs ♥RINI♥