dinsdag 24 april 2012

Nog meer ideetjes



In de woonkamer wil ik 
toch ook wel een kastje
voor mijn lievelingsboeken.
De rest komt in kasten te
staan in het atelier.
Maar wat voor kastje 
gaat het dan worden?



Gevonden!!!
Het worden fruitkistjes
die ik kan stapelen
zoals ik ze zou wensen.
Zelf denk ik dan meer 
aan een dressoir achtig idee.

Je kunt er van alles mee doen,
schilderen, stapelen ... en ik vind
ze heel goed passen bij de dekenkist
(salontafel) en de buffetkast.


In deze schommelstoel komt een 
lekker vachtje en hier brei ik het dekentje voor.
Het stoeltje komt, samen met een paar
andere leuke stoeltjes bij de eettafel.
Het is helemaal hip om verschillende
stoelen bij de eettafel te zetten. 
Het rotan stoeltje is gewoon een lieffie ...


Waar ik me helemaal op verheug is 
de met papier bewerkte linnenkast,
dat hij een mooi plekje krijgt met 
bovenop een aantal eveneens beplakte
schoenen- en laarzen dozen.
Wat zal dat mooi staan ... 

In deze kast zijn ook stukjes tekst
van een zelf geschreven verhaal over
een droomplekje verwerkt. Dus die
kast wacht gewoon totdat hij eindelijk
op dat mooie droomplekje staat ... 
evenals al mijn spulletjes die op zolder
staan en het verdienen om een mooi
plekje te krijgen en weer gebruikt te
worden. 



Verder nog wat ideetjes opgedaan in de woon bladen.
Als alternatief voor een vitrinekastje kan ik ook een
aantal mooie stolpen en stolpjes bij elkaar zetten en daar
mijn mooie maaksel in ten toon stellen.
Ik heb al een paar kleine stolpjes verzameld. 

Kortom; mijn huis zal echt zijn als een atelier
waar ik me heerlijk kan gaan uitleven met het
stylen van een eigenzinnige sfeer ... 

Ik verheug me op koninginnedag
lekker struinen op zoek naar bijzondere vondsten

Veel veel liefs
Doortje

2 opmerkingen:

grieksegodin zei

wow, wat 'n leuk idee die kistjes gestapeld en wat zullen je spulletjes onder de stolpjes mooi uitkomen, zal ook eens kijken op koninginnedag op de rommelmarkt.....heerlijk zo dromen hé? over je nieuwe stekkie.....liefs van mij

Fia zei

Goh meis wat zit jij toch altijd vol met leuke en handige ideetjes ik leer er nog van hoor!!
Leuk dat je op mijn blog was...en ik denk dat een witte poef ook heel leuk zal staan alleen moet je wel veel witte lappen hebben!!!
Je begint met de onderste een grote lap of ouwe broek noem maar op of zelfs een laken en dat bouw je langzaam op dan sscheur je repen stog van 2 c m breed die knoop en span je om de lappen heen....succes er mee.

liefs Fia