maandag 19 mei 2014

Voorpret






Een paar keer per jaar
ga ik naar een huisje
op het eiland waar ik woon
vlakbij huis dus

omdat ik in groepsverband woon
moet ik er van tijd tot tijd
eventjes tussen uit


ik leef van huisje naar huisje
de voorpret begint al
zodra ik het ene huisje verlaten heb
voor het volgende huisje


dat betekent het samenstellen
van een pretpakketje
met daarin 

mooie tijdschriften
heerlijke boeken
en andere lieve of lekkere dingen


naar ieder huisje is dat weer 
een ander pakketje


alleen al het zien van dit pakketje 
brengt me in de vakantiestemming!


ik heb door de jaren heen 
al in verschillende huisje gezeten

 elke keer maakte ik 
er een klein feestje van


de tijdschriften en boeken
pak ik mooi in
of laat ik inpakken



En nu aanstaande vrijdag
is het weer zover ...
dan ga ik naar het volgende
nieuwe huisje



met mijn nieuwe 
pretpakketje

nu zitten er ook nog 
cadeautjes bij
die ik zondag pas 
zal openen
voor mijn jarig zijn 

een ding is zeker!!!
Ik ga er op en top 
een week van genieten

Lezen, fietsen, wandelen,
GENIETEN!!!

Veel veel liefs
Doortje


1 opmerking:

grieksegodin zei

wat 'n lieve huisjes! en die pretpakketjes zijn zó leuk! wat zul je genieten! liefs van mij