vrijdag 9 mei 2014

Zegeningen slinger





Eerst kwam er de hartjesslinger
boven de beide ramen
die ik zelf maakte



 vervolgens ontstond er een idee:
iedere dag een mooi woord toevoegen
aan de slinger 


dit doosje lag op zolder te wachten
voor het 365 dagen project
van mooie woorden


 Iedere ochtend zodra ik mijn ogen open doe
pak ik het doosje en trek er een kaartje uit
het zijn kartonnen kaartjes beplakt
met vrolijke cadeaupapiertjes
op de achterkant is een woord
met de hand geschreven


Bij het ontbijt schrijf ik iets over het woord op
in het bloknootje, dan rijg ik er een draadje doorheen
en hang het aan de slinger
zo mag het woord van die dag door de wind
meegenomen worden 

 

Aan het einde van het jaar is de hele slinger vol
en dan begin ik in januari met het volgende project
365 zegeningen: waar ik dankbaar voor ben

Hiervoor maak ik smalle strookjes die ik op 
kartonnetjes plak (van theedoosjes)
ik vrolijk ze op met washi-tape
op de achterkant staan geprinte zegeningen
deze begin ik te hangen daar waar ik dit jaar stop
en dan de andere kant op dus
ze worden iets langer dan de woorden

en zo ontstaat de Zegeningen Slinger!

Het is onwijs leuk om te doen
iedere avond kijk ik al uit naar het woord
van de volgende dag

Bovendien sta je zo even stil
bij de betekenis van een woord

Het is een vrolijk gezicht al die
kleurige woorden wapperend in de wind!
Het maakt me blij ...

Het maakt me zo blij dat ik alweer 
geniet van het maken van de 
365 volgende zegeningen!

Veel veel liefs
Doortje


3 opmerkingen:

ireneinhetatelier zei

Dus, als ik het goed begrijp:je had die woorden al eens eerder verzameld en gemaakt? Nu combineer je het met de hartjesslinger. Ik vind het een geweldig idee, ga ik ook over nadenken! Misschien bezig met zegeningen? Dankjewel voor je mooie berichtje.

Catharina Maria zei

Mooi idee Doortje!
liefs Rini

grieksegodin zei

heel leuk idee! wat 'n geduld om al die kaartjes te maken! toppie......fijn weekend, liefs van mij